להישמר מאכילת דבר איסור | פינת האור החיים

    אבי יעקב No Comments on להישמר מאכילת דבר איסור | פינת האור החיים

    הרב צבי אריה אדלר ר"מ במדרשה החסידית לצעירים בביתר עילית בפינתו השבועית "פינת האור החיים" במהדורת הבוקר "סוף השבוע" עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן. איך נזכה לקדושה והאם נכון לומר איך עבר החג? | האזינו

    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפינת "האור החיים" עם הרב צבי אריה אדלר, ר"מ המדרשה החסידית לצעירים בביתר עילית, המתקיימת מדי שבוע ב"מהדורת הבוקר סוף השבוע" בהגשת איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן הקדים הרב אדלר ופתח במשפט הפופולרי עימו נהוג לשאול אחרי החג: "איך עבר החג? איך היה החג?"

    "ר' לוי יצחק בנדר מרבני ברסלב אמר שבאומן לא שאלו איך עבר החג, אלא איך נכנס אליך החג או איך התווסף החג. כי זה לא משהו שהיה ועברנו הלאה, אלא זה משהו שנכנס אלינו עם אוצרות רוחניים" אמר הרב אדלר וביסס את דבריו: "הדברים מלשון התפילה: 'והשיאנו את ברכת מועדיך'. שזה לשון משא, שנוכל לצאת עם תובנות והרגשות".

    האזינו

    בנוגע זהירות מאכילת דבר איסור במהלך ימי הפסח ציטט הרב אדלר את דברי האור החיים בפרשת קדושים: "והתקדשתם והייתם קדושים". נשאלת השאלה, מה הכפילות?", הוסיף הרב אדלר ושאל: "ידוע הסיפור עם האדמו"ר מגור שפעם אחת דחה אוכל מלפניו. אח"כ התברר שהיה על המאכל שאלה בהלכות טריפות".

    "הציבור התפעל ואמר: 'איזה מופת ורוח הקודש'. האדמו"ר הסביר להם, שזה בסך הכל סייעתא דשמיא של מי שרוצה להיזהר. וזה מסתדר" אמר הרב "עם מה שמתרץ האור החיים שכתב: 'אם אתם מתקדשים אני לא אכניס לגופכם דבר שיקוץ'. אם אנחנו נשמור על עצמנו בכל מיני גדרים בקדושת המאכלים, אז הקב"ה ידאג שנינצל גם מדברים שלא בשליטתנו".



    0 תגובות